Stomatolog Estea Wrocław - Implantologia
Konstal

Implantologia

Choroba lub poważny uraz mogą być przyczyną utraty zęba wraz z korzeniem. W takiej sytuacji ratunkiem jest implantologia, która stanowi najbardziej zaawansowaną metode uzupełniania braków w uzębieniu. W przypadku pacjentów, którzy utracili większość uzębienia, możliwa jest pełna rekonstrukcja zgryzu.

Ze względu na efekt wizualny, jak i komfort pacjenta, ten dział stomatologii uważany jest za najbardziej ekskluzywny. Implant stanowi uzupełnienie wysokiej jakości, które z powodzeniem zastępuje prawdziwy ząb, naśladując jego wygląd. W przeciwieństwie do tradycyjnych uzupełnień protetycznych (takich jak sztuczna szczęka) implant nie wymaga wymiany i daje trwały efekt estetyczny. Proteza oparta na implantach zapewnia ponadto wysoki komfort, gdyż nie przesuwa się nawet podczas intensywnego żucia pokarmów czy szybkiego mówienia.

Implant w postaci niewielkiej śruby o długości 7-21 mm i średnicy 3-4 mm składa się z tytanowego wkrętu umieszczanego chirurgicznie w kości żuchwy lub szczęki i stanowi imitację korzenia utraconego zęba. Po kilku miesiącach, kiedy to żywa tkanka kostna trwale integruje się z tytanową śrubą, następuje osadzenie korony, mostu lub protezy na implancie.

W naszym gabinecie stosujemy najnowocześniejsze implanty renomowanej amerykańskiej firmy 3i. Dzięki ich wysokiej jakości, ryzyko odrzutu implantu jest sprowadzone do minimum. Badania naukowe przeprowadzone przez niezależne instytucje dowodzą, że skuteczność leczenia z zastosowaniem tych implantów wynosi nawet 98%.

Istnieje wiele możliwości uzupełnienia braków za pomocą implantów:

• porcelanowa korona protetyczna – z jej pomocą odtwarzany jest pojedynczy ząb, protezę tą przymocowuje się trwale do implantu,
  • porcelanowy most protetyczny – łączy dwa lub więcej implantów, służy odtworzeniu kilku zębów,
  • proteza oparta na 2 lub 4 implantach – znajduje zastosowanie w przypadku braku wszystkich zębów.