Stomatolog Estea Wrocław - Periodontologia
Konstal

Periodontologia

Profilaktyka i leczenie chorób przyzębia

Często dbamy o zęby, lecz zapominamy o zdrowiu dziąseł. O ich chorobie mogą świadczyć liczne i powszechne objawy, takie jak nadwrażliwość na zmiany temperatury, powstawanie szpar między zębami, przemieszczanie się zębów, uczucie ruszającego się zęba,  krwawienia z dziąseł, obrzęki i zaczerwienienie dziąseł a także nieprzyjemny zapach. Objawy te wskazują na paradontozę – chorobę dziąseł i tkanek otaczających.

Stany zapalne dziąseł i tkanek wokół zęba są częstą przyczyną utraty zębów. Choroby te wynikają zazwyczaj z nieprawidłowej higieny jamy ustnej, nieusuwania kamienia nazębnego i niezdrowej diety. Wśród najczęstszych przyczyn paradontozy wymienia się ponadto: czynnik genetyczny, palenie tytoniu, osteoporozę, cukrzycę i stres.

Stan zapalny może pojawić się wokół jednego zęba, grupy zębów albo obejmować całe uzębienie. Nasi specjaliści zastosują odpowiednie metody leczenia a ponadto udzielą rad w jaki sposób prawidłowo zadbać o higienę jamy ustnej. Paradontozę stwierdza się na podstawie zdjęcia pantomograficznego i badania periodontologicznego.

W zakresie periodontologii oferujemy:

• skaling naddziąsłowy, poddziąsłowy – usunięcie kamienia i osadu,
  • piaskowanie zębów,
  • szynowanie zębów – w przypadku ich ruchomości,
  • instruktaż prawidłowej higieny jamy ustnej,
  • wzmocnienie zębów szyną, koronami lub mostem tymczasowym,
  • sterowaną regenerację  kości.